Leer de Topr’s kennen – Benny

By 28 maart 2017Nieuws
Benny - leer de toprs kennen - topr - vastgoedpromotie

Leer de Topr’s kennen

Een interview met: Benny Phoelich

Wij presenteren u met plezier een Topr uit ons team. Van media supplier tot grafisch vormgever, van planner tot webdesigner. Graag nemen wij u mee voor een kijkje in onze keuken.

Benny is dé spin in het web van Topr. Elke werkdag staat hij klanten én verkopers te woord om woningen zo snel mogelijk in te plannen voor een woningpresentatie. Ook begeleidt hij het productieteam en spreekt hij voice-overs in voor onze woningvideo’s.

Hoe ziet een normale dag bij Topr er voor jou uit?

“Voor mij is geen dag hetzelfde. Als aanspreekpunt van Topr ben ik er om te zorgen dat elke makelaar of verkoper tevreden is. Dit doe ik door de gehele dag de telefoon aan te nemen en zoveel en zo snel mogelijk woningen in te plannen met verkopers én makelaars.

Het kan soms voorkomen dat een makelaar zo snel mogelijk een woningpresentatie uitgelicht wil hebben. Als dit echter niet mogelijk is, probeer ik altijd een alternatief aan te bieden door bijvoorbeeld de eerstvolgende mogelijke dag de opdracht in te plannen en er prioriteit aan te geven binnen ons team. Zo is de woning binnen hetzelfde tijdsbestek gereed om aan te melden op Funda. Het is een kwestie van vooruit denken en meedenken met de klant.”

Hoe zorg jij dat je elke keer met passie je werk kan doen?

“Dit komt door het diverse contact met makelaars en verkopers. Achter elk te verkopen huis schuilt een bijzonder verhaal. Een mooi verhaal, zoals een gezinsuitbreiding, of een vervelend verhaal, zoals scheiding of ziekte. In meerdere opzichten moet ik hierop in kunnen spelen door onder andere begrip te tonen voor hun situatie.”

Wat voor tips kan jij aan makelaars of verkopers meegeven omtrent je werk, zodat je beter met hen samen kunt werken?

“Het is belangrijk voor makelaars om aan hun klanten te vertellen dat Topr de promotie van hun woning verzorgt. Soms komt het voor dat ik een verkoper bel om een afspraak in te plannen. Echter hebben zij geen idee wie of wat Topr is. Het werkt makkelijker en drempelverlagend als de mensen weten wat wij voor hen betekenen.

Daarnaast krijgen verkopers vooraf onze online woningfotografie gids toegestuurd. Mijn advies is om enkele dagen voor het huisbezoek deze gids te raadplegen en de tips te volgen. Haal persoonlijke spullen weg en zorg dat de gehele woning en tuin opgeruimd en netjes is. Dit zorgt voor een betere woningpresentatie op Funda. De online presentatie is de eerste indruk die potentiële kopers van een woning krijgen. Het is dus van essentiële waarde om een woning op te ruimen voordat deze gefotografeerd wordt.”

Heb je nog andere tips voor onze makelaars en verkopers?

Voor een optimale woningpresentatie is het belangrijk dat verkopers onze checklist voor woningen zo uitgebreid mogelijk invullen. Mede op basis hiervan schrijven onze tekstschrijvers een promotionele tekst. Laat de verkopers dan ook belangrijke kenmerken als een auto- of kindvriendelijke buurt benoemen en laat verkopers vertellen waarom het er zo fijn is om te wonen.  Zo krijgt de potentiële koper een volledig beeld van de woning én omgeving.”