Leer de Topr’s kennen – Mike

By 14 februari 2017Nieuws
Mike - leer de toprs kennen - topr - vastgoedpromotie

Leer de Topr’s kennen

Een interview met: Mike Haanappel

Wij presenteren u met plezier een Topr uit ons team. Van media supplier tot grafisch vormgever, van planner tot webdesigner. Graag nemen wij u mee voor een kijkje in onze keuken.

Mike is al jaren een vast gezicht van Topr. Hij behoudt het overzicht van de cijfers en zorgt voor inzicht. Hij wordt blij als de zaak in balans is en zorgt voor structuur in de administratie. Een reisliefhebber met een voorliefde voor motorrijden, met trots stellen we voor: Mike Haanappel.

Hoe ziet een normale dag bij Topr er voor jou uit?

“Ik heb natuurlijk mijn standaard werkzaamheden die ik per dag doe. Zo controleer ik bijvoorbeeld de in- en uitgaande facturen en betalingen en verzorg ik de salarisadministratie. Daarnaast zorg ik voor de inkoop van foto- en videoapparatuur en beheer ik de auto’s van onze media suppliers zodat zij altijd hun werk kunnen doen.

Ook sta ik klanten te woord over vragen van facturen. Een goed voorbeeld is wanneer er €0,- in rekening gebracht wordt voor buitenfoto’s. Dan is het aan mij om uit te leggen dat er kosteloos extra buitenfoto’s gemaakt zijn vanwege slecht weer. Het zijn kleine dingen die eenvoudig te verklaren zijn, maar een klant moet dit natuurlijk wel weten. Daarom ben ik er om het zo helder mogelijk in kaart te brengen.”

Hoe zorg jij dat je elke keer met passie je werk kan doen?

“Het blijft voor mij interessant om de boekhouding te verzorgen. Cijfers geven immers een concreet inzicht over hoe het een onderneming vergaat. Voor velen is administratie saai of onbegrijpelijk, voor mij geeft het overzicht en blijft het leuk om te kijken op welke vlakken het bedrijf zich beter kan ontwikkelen, gekeken op financieel gebied.

Aan mij is het vervolgens om het management hierover te informeren en advies te geven hoe bepaalde vlakken bijvoorbeeld meer rendabel gemaakt kunnen worden.”

Je beheert ook de betalingen, het minst leuke voor een makelaar om te doen. Hoe zorg jij ervoor dat het werk van een makelaar makkelijk gemaakt kan worden?

“Inmiddels bieden we de makelaars de mogelijkheid om automatisch facturen te incasseren. Dit maakt het werk van een makelaar eenvoudiger aangezien de makelaar hierdoor geen omkijken meer heeft naar de betalingen. Elke maand krijgt de makelaar een overzicht van de gemaakte kosten. Zo is een makelaar minder tijd kwijt aan de betalingen en kan ik sneller werken.

Met de tijdwinst die ik hiermee behaal, kan ik de dienstverlening naar onze klanten toe verbeteren. Dit kan door bijvoorbeeld te kijken naar manieren waarop wij de makelaar beter kunnen informeren wat betreft de facturering. Boekhouden is en blijft natuurlijk een dienstverlening.”